2024年12月8日日曜日

John Entine - Abraham's Children: Race, Identity and the DNA of the Cho...

ジンバブエのユダヤ人
John Entine  - Abraham's Children: Race, Identity and the DNA of the Chosen People…

ジョン・エンティン

ジョン・エンティン(1952年4月30日生まれ)は、アメリカの科学ジャーナリストですNBCニュースABCニュースのネットワークニュースライター兼プロデューサーとして働いた後、エンティネは印刷ジャーナリズムに移りました。エンティネは7冊の本を書き、新聞や雑誌に寄稿するコラムニストです。彼は科学擁護団体Genetic Literacy Projectの創設者兼エグゼクティブディレクターであり、American Enterprise Instituteの元客員研究員です。[1]彼はコンサルティング会社ESG Mediametricsの創設者でもあります。[2][3]

内容

初期の人生

エンティネは、ペンシルベニアフィラデルフィアの東ヨーロッパのアシュケナージ系ユダヤ人の家庭に生まれました。[4]そして改革派ユダヤ教で育ちました。[5]彼は1974年にコネチカットハートフォードトリニティ・カレッジを卒業しました[6]哲学のB.A.で。[引用が必要]

テレビ

高校時代、エンティネは、当時WCAUとして知られていたCBSが所有・運営していたテレビ局で週末のコピーボーイとして働いていました。1975年、エンティネはABCニュースの番組AMアメリカの執筆に雇われ、翌年にはグッドモーニングアメリカと改名されました。エンティネは、1975年から1983年まで、ABCニュースで作家、アサインデスクエディター、プロデューサーとしてニューヨーク市とシカゴで、ABCイブニングニュース20/20ナイトラインなどの番組で働いていました。彼は1981年から1982年にかけてABCニュースを休職し、ミシガン大学でジャーナリズムのナショナル・エンドウン・フォー・ヒューマニティーズ・フェローシップの下で勉強しました。引用が必要]

Entineは1984年にニューヨークのNBCニュースに入社し、トム・ブロカウとともにNBCナイトリーニュースの特別セグメントプロデューサーを務め、1990年までそこで働いた。1989年、エンティネとブロカウは協力して、1989年の最優秀国際スポーツ映画に選ばれたBlack Athletes: Fact and Fictionの脚本と制作を制作しました。[7]1989年から1990年まで、エンティネはNBCニュースのドキュメンタリー担当幹部を務めました。彼は1991年にプライムタイムの調査プロデューサーとしてABCニュースに復帰した。1993年、エンティーヌは記者のサム・ドナルドソンと目の手術クリニックに関する記事を制作し、ABCニュース、エンティネ、ドナルドソンに対する訴訟につながった。[8][9]訴訟は連邦控訴裁判所によって却下され、「ここでの唯一の計画は、調査チームが発見した悪行を公に暴露する計画であり、詐欺ではありません。」と結論付けました。[10]1994年、エンティネはNBCエンターテインメントのプライムタイムスペシャル「ミス・アメリカ:ビヨンド・ザ・クラウン」をミス・アメリカ・ページェントで制作しました。[引用が必要]

ボディショップ論争

1994年9月、エンティネは「Shattered Image: Is The Body Shop Too Good to Be True?」というタイトルの調査記事を書きました。その記事は国際的な論争を引き起こし、ニューヨークタイムズの記事につながった[引用が必要]そしてABCワールドニューストゥナイトのレポート。[引用が必要ボディショップ[壊れたアンカー]、それまでモデル「社会的責任」企業と見なされていた英国に拠点を置く国際的な化粧品会社は、記事の公開を阻止しようとしました。[11]論争の後、ボディショップの株式は一時的に市場価値が50%下落しました。[引用が必要このケースは、ビジネスと経営倫理の研究の対象となっています。[12][13]

遺伝的リテラシープロジェクト

Entineは、彼が設立した組織であるGenetic Literacy Project(GLP)のエグゼクティブディレクターです。[14][15]GLPは、遺伝学バイオテクノロジー進化科学リテラシーに関する一般の意識と議論を促進する非営利団体です。[15][16][17][18]このサイトでは、食品や農業の遺伝学、および人間の遺伝学に関連するトピックに関する記事を掲載しています。[19]また、さまざまな出版されたソースからの記事を集約します。GLPは、GMO食品の表示に反対する立場をとる記事を掲載しました。[20][21]フィナンシャル・タイムズの記事では、Genetic Literacy Projectのサイトは、一般の人々が簡単にアクセスできないゲノミクスに関する情報の提供者として説明されていました。[22]

モンサントのフロントグループであるという非難

オーガニック消費者協会が大部分を資金提供している擁護団体であるUS Right to Know、[23][24]GLPが2014年に、科学者がアメリカの農薬および農業バイオテクノロジー企業モンサントにそうするように勧められた後、作物バイオテクノロジーを支持する一連の記事を掲載した後、懸念を表明しました。[25]GLPは、著者が記事に対して支払われていないと述べた。エンティンは、編集プロセスを完全にコントロールしており、開示することは何もないとコメントしました。[25]

2020年と2021年に、GLPはそれぞれ741,183米ドル494,075米ドルの寄付を受けました。[26]

Entineは、遺伝学に関する3冊の本と、化学物質に関する2冊の本を書いています。彼らに予防策を食べさせよう:政治が遺伝子革命をどのように弱体化させているかは、農業における遺伝子組み換えをめぐる論争を検証します。[引用が必要]

Entineの最初の本、Taboo: Why Black Athletes Dominate Sports and Why We're Afraid to Talk About Itは、1989年にBrokawと一緒に書かれた黒人アスリートに関するドキュメンタリーに触発されました。[27]ほとんど肯定的なものから非常に否定的なものまで、さまざまなレビューを受けました。ニューヨークタイムズ[27][28][29]物理人類学者のジョナサン・マークスは、この本を「素朴に概念化された人々のグループに適用される作り話の遺伝学」と特徴づけました。[29]

2007年、エンティネは「アブラハムの子供たち:人種、アイデンティティ、選ばれた人々のDNA」を出版し、ユダヤ人、キリスト教徒、イスラム教徒の共通の祖先を調査し、「ユダヤ人は誰ですか?」という質問に対処しました。DNAのプリズムを通して見たように。この本のレビューで、遺伝学者のハリー・オストラーは、エンティネの「遺伝学の理解は限られており、批判的ではないが、彼の広範で十分に文書化されたユダヤ人の歴史の掃討は、最も知識豊富な読者にも情報を提供するだろう」と書いた。[30]

組織の所属

彼は以前、ジョージメイソン大学のヘルス&リスクコミュニケーションセンターの上級研究員で、2011年に始めました。[31]そして、GMUのSTATS(統計評価サービス)で。[32]

Entineは、2002年に非常勤学者として保守的なAmerican Enterprise Institute for Public Policy Researchに参加し、その後客員研究員になりました。[引用が必要彼の研究は、科学と社会、企業の持続可能性に焦点を当てています。AEI Pressは、Entineによって書かれ、編集された3冊の本を出版しました。作物化学恐怖症:予防措置は農業における化学物質の影響を分析しますか?年金基金政治:社会的責任ある投資の危険性に焦点を当て、年金基金への社会的投資の増大する投資に焦点を当てています。そして、彼らに予防措置を食べさせてください:どのように政治が農業における遺伝子革命を弱体化させているか、遺伝子組み換え(GMO)、食品、農業に関する議論を調査しました。

2016年現在、エンティネはカリフォルニア大学デービス校の食品農業リテラシー研究所の上級研究員でした。[1]

2012年、農薬および農業バイオテクノロジー企業モンサントと彼のコンサルティング会社ESG Mediametricsとの提携について尋ねられたとき、エンティーヌは「9年前、私は元モンサントの幹部によって設立されたソーシャルメディア企業であるv-Fluenceのために2000ドルの研究プロジェクトを行いました。それが私のモンサント関係のすべてです。」[3]

参考文献

  • タブー:黒人アスリートがスポーツを支配する理由とそれについて話すことを恐れる理由、2000年、ISBN 1-5864-8026-X
  • 年金基金政治:社会的責任投資の危険性、2005年、ISBN 0-8447-4218-Xです
  • 死ぬほど怖い:化学恐怖症が公衆衛生を脅かす方法、2011年、ISBN 978-0-578-07561-7
  • 彼らに予防策を食べさせよう:政治が遺伝子革命をどのように弱体化させているか、2006年、ISBN 0-8447-4200-7
  • アブラハムの子供たち:選ばれた人々の人種、アイデンティティ、DNA、2008年、ISBN 0-446-58063-5
  • 偏見以外の犯罪なし:フィッシャーホームズ、移民大失敗、および法外起訴、2009年、ISBN 978-0-692-00282-7
  • 作物化学恐怖症:予防措置は緑の革命を殺すだろうか?2011年、ISBN 978-0-8447-4361-5

参考文献

  1. "Gary Ruskin and Jon Entine Tangle over the GMO Corporate Connection".企業犯罪記者。2016年4月29日。normal
  2. 「ジョン・エンティーヌ」。ESGメディアメトリクス。2015年2月12日にオリジナルからアーカイブされました。normal
  3. Philpott, Tom (February 24, 2012).「アグリビジネスの弁明者を作る」。マザージョーンズnormal
  4. Entine、Jon(2008年3月~4月)。「DNAは違いを廃止していますか、それともそれらを受け入れていますか?」。祖先雑誌。pp.42、44。normal 
  5. Entine, Jon (2007).「第1章:DNAの死海文書」。アブラハムの子供たち:人種、アイデンティティ、そして選ばれた人々のDNAグランドセントラル出版ISBN 9780446408394normal
  6. フィンケルシュタイン、ジェームズ(1974年12月)。「クラスノート:74」。トリニティレポーター。ハートフォード、コネチカット州2022-05-06に取得normal
  7. Brand NFL: Making and Selling America's Favorite Sport, by Michael Oriard, Univ of North Carolina Press, 2007, pg.224。
  8. ルッソマンノ、ジョセフ(2002)。「J.H.デスニック、医学博士Eye Services, Ltd., et al. vs American Broadcasting Companies, Inc., Jon Entine, and Sam Donaldson」。私たちの考えを話す:画期的な修正第1条事件の背後にいる人々との会話心理学プレス。pp.134–69。ISBN 9780805837674normal
  9. 「ABCの『プライムタイムライブ』に対する中傷訴訟は却下された」。ニュースメディアと法律報道の自由のための記者委員会。2001年冬2011年10月4日閲覧。normal
  10. ポスナー、リチャード(1995年1月10日)。「デズニック対アメリカ放送協会」。FindLaw.com。94–23992016年5月8日閲覧。normal
  11. ディクソン、シリル(1994年8月28日)。「包囲されたボディショップが戦いに出てくる」。インディペンデント。ロンドン。2022年6月14日にオリジナルからアーカイブされました2013年11月30日閲覧。normal
  12. キャロル、アーチーB.; ブッホルツ、アンK.(2014年1月1日)。ビジネスと社会:倫理、持続可能性、および利害関係者管理。Cengage Learning. pp.583–587。ISBN 97812857342932016年5月8日閲覧。normal
  13. 「ボディショップ(A):アニタ・ロディックのグリーンブランド?」。IBSケース開発センター。ENT0019C。2006年2016年5月8日閲覧。normal
  14. センテナック、ハンナ(2014-03-11)。「遺伝子組み換えサーモンはまもなく食品店に並ぶかもしれませんが、誰かがそれを買うでしょうか?」。フォックスニュース2018年3月4日閲覧normal
  15. ^b「ミッション、財務透明性、知事」。遺伝的リテラシープロジェクト2017年3月7日閲覧。normal
  16. リチャードソン、ヒラリー。「LibGuides:公衆衛生研究ガイド:遺伝学と健康」。libguides.muw.edu2020年7月3日閲覧。normal
  17. 「遺伝子編集に関する5つの神話」。ワシントンポスト。2017年8月25日。normal
  18. アンセス、エミリー(2013年3月9日)。「遺伝子組み換えを恐れるな」。ニューヨークタイムズ2020年7月6日閲覧。normal
  19. 「GMOに関するよくある質問」。遺伝的リテラシープロジェクト2020年7月8日閲覧。normal
  20. レフキン、アンドリュー(2013年11月)。「リスクコミュニケーターは、業界は遺伝子組み換え食品の表示を受け入れるべきだと言います」。ニューヨークタイムズ。2020-02-26にオリジナルからアーカイブされました2017年3月8日閲覧。normal
  21. Van Hoewyk、Doug(2015年10月23日)。「遺伝子組み換え作物が安全であるならば、なぜラベルが付けられていないのですか?有効な質問への率直な答え」。遺伝的リテラシープロジェクト2019年9月24日閲覧。normal
  22. 「秘密のゲノム革命」。フィナンシャルタイムズ。2017年3月27日。2020年7月8日閲覧。normal
  23. 「科学のために立ち上がる」。ネイチャーバイオテクノロジー33(10):1009。2015年10月。ドイ10.1038/nbt.3384ISSN 1546-1696PMID 26448065normal
  24. リプトン、エリック(2015-09-05)。「食品業界はG.M.O.ロビー活動戦争に学者を参加させ、電子メールショー」。ニューヨークタイムズ2017年3月11日閲覧。normal
  25. ^Kaskey、Jack(2015年10月2日)。「モンサントがGMOを支持する記事を書くために学者を動員した方法」。シカゴ・トリビューンnormal 

    [ジェネティックリテラシープロジェクト]は、[モンサント]が著者に支払いをせず、記事の執筆や編集に関与していないため、そのような開示は必要ないと述べた。

    私は独立した教授によって書かれた独立した記事を手に入れました」とエンティーヌは言った[. . . .]。「私は最終的に教授と協力して彼らの作品を編集し、最終製品を完全に制御しました。開示するものは何もありません。

  26. 遺伝的リテラシープロジェクト(2021)。「遺伝的リテラシープロジェクト-2021年年次報告書」。2023-02-21に取得normal
  27. Nobody Does It Better: A journalist looks at the sensitive issue of the sensitive issue of the 黒人アスリートがどのようにしてアメリカのスポーツを支配するようになったか、ジム・ホルト、ニューヨーク・タイムズ、2000年4月16日。
  28. バーンスタイン、リチャード(2000年1月14日)。「時代の本:スウィフトへの競争。それとも、レースのスウィフトですか?」。ニューヨークタイムズ2013年11月30日閲覧。normal
  29. Marks, Jonathan (2000年4月8日)。「バスケットボールの遺伝子に対する無能な探求」。ニューヨークタイムズnormal
  30. オストラー、ハリー(2008年2月)。「ユダヤ人の歴史の遺伝的見解」。ネイチャージェネティクス40(127):127。ドイ10.1038/ng0208-127です。S2CID 28651435normal
  31. 「CHRC教員奨学生の設立」。[健康とリスクコミュニケーションセンター。2013年11月2日にオリジナルからアーカイブされました。2013年11月30日閲覧。normal
  32. 「統計-スタッフ」。ジョージメイソン大学。2013年12月7日にオリジナルからアーカイブされました。2013年11月30日閲覧。normal

外部リンク



PP. 162–163 " a surprising number of Japanese claim . . .": Kleiman, Ya'akov, "The Cohen-Levi Family Heritage," http://www.cohen-levi.org. PP. 164–165 " The Cochin believe . . .": Ahmed, Rashmee Z., "India's Children of Israel Find Their Roots," Times of India, July 20, 2002.

LOST TRIBES AROUND THE WORLD 

 Over the past decade, geneticists have begun combing through the DNA of far-flung ethnic groups and tribes that practice Jewish or Israelite rituals in search of common ancestors. The Kurds of the Fertile Crescent, what is today Iraq, Iran, Syria, and Armenia, have attracted particular interest because of the historical links between Jewish and non-Jewish Kurds. Assyria was supposedly the central home-in-exile for the Ten Tribes. Could Kurdish Jews, seven thousand of whom were brought to Israel between 1948 and 1950, be a remnant of a Lost Tribe? Or are they descendants of pagan converts, as legend has it? It's believed by some historians that when the royal house of Adiabene in ancient Kurdistan converted to Judaism two thousand years ago, great numbers of the Kurdish people may have converted as well. Is any of this history confirmed in the genes? A DNA study of the male lineage by an international team led by Ariella Oppenheim of the Hebrew University, published in 2001, has put the Adiabene myth to rest. If the legend is true, the geneticists concluded, it "does not appear to have had considerable effect on the Y chromosome pool of the Kurdish Jews." The researchers also found that Arab Kurds and Jews have only distant genetic links. There was "negligible" evidence of any mixing between Kurdish Jews and their Arab former host population, which carries a distinct marker common among Arab populations, including Palestinian Arabs and Bedouins. However, the genes of non-Arab populations living in the northern part of the region tell a different story. By and large, Jews are close blood cousins to Christian Kurds, Armenians, and Turks. Legends abound about Lost Tribes settling in India and Asia, but only a few myths have yet been tested using DNA technology; for the most part, the evidence for exilic Jewish communities is little more than speculation fueled by Christian seekers. For example, some Christians believe that almost all Asians are of Semitic ancestry. That myth can be traced to a nineteenth-century Scottish missionary, Norman McLeod, who suggested that Asians descended from Noah's son Shem (which, he claimed, made them Semites), who escaped to the east during the Assyrian debacle. The Israelites supposedly wandered all the way to Korea, where some split off for China and others for Japan. What was his proof? The sheep he came across in Asia looked eerily like the breed of sheep imported from Palestine and sold in Smithfield market in London! 

 Although there is no historical evidence to support their beliefs, a surprising number of Japanese claim they are descendants of Lost Tribes. Proponents of this view cite the fact that the Japanese use scrolls, as did the ancient Israelites, and have eaten unleavened bread since ancient times. The leadership of the Yamato clan claim they have Israelite roots, while the Hada believe they are children of Zebulun. Some Japanese aver that the colorful festival of Gion held each June in the ancient capital of Kyoto began as a celebration of the promised return to Zion, noting an uncanny resemblance between the portable shrine carried in the festival and ones used by the Hebrews in their long sojourn to the Promised Land—how that's known, exactly, is not clear. Many Makoya, a Zionist Christian sect known for their fondness for temples, assumed they inherited their passion from the temple-building Hebrews, of course. Members often take on Hebrew names and follow Jewish observances, although there is no archaeological or genetic evidence to support their claims of Israelite descent. 

 Perhaps the most elaborate legend, most famously promoted by a Canadian professor and columnist, Edward Odlum, during the 1930s, and now circulated on the Internet, revolves around the lost tribe of Menasseh. Professor Odlum explained that Menasseh rulers headed a group of Israelite tribes that traveled eastward during the Assyrian Exile, settling in Japan. He believed that they were half Egyptian, which in his mind explains why Japanese eye and skin tone is so different from that of their close neighbors, the Chinese. But there's more. The warriors of Menasseh were undoubtedly heavily involved in the defense of Samaria. When they resettled in the Japanese mountains, they became known as samurai. What could be clearer? Unfortunately, the DNA evidence suggests that the Japanese are of exclusively Asian ancestry, with no Semitic markers. Lost Tribes have supposedly been cited throughout China. Szechuan Province, which was a stop on the famous Silk Road trading route, is often mentioned as a gateway in many Asian Lost Tribe stories. There is some evidence that small bands of Jews settled in China around 240 BCE. There are historical references to a tiny Jewish trading enclave in the dynastic capital as far back as the seventh century CE and a larger influx of Jewish traders during the eleventh and twelfth centuries. When China was finally opened to outsiders in 1840, missionaries found a large community, the Chiang (or Chiang-Min), in the remote northwest of Szechuan Province. They claimed to be descendants of Abraham, perhaps through the northern tribe of Menasseh, whose ancestors had fled the Assyrians, heading first to Afghanistan and then to Tibet, where they settled along the border. The Chiang later caught the fancy of Reverend Thomas Torrance. The Scot's 1937 book, China's Ancient Israelites, expounded his belief that the Chiang-Min were really lost Israelites. After all, he noted, they mounted twelve flags (for the Twelve Tribes?) beside the altar, called on a god named Y'wa when times were bad, and used an ancient-Israelite-like plow drawn by two oxen, as stipulated in the Bible. Citing Paul's declaration in Romans 1:16 to bring the Gospel "to the Jew first," Torrance aggressively tried to convert them to Christianity. About 250,000 Chiang still live in fortlike villages in the high mountain ranges. Among their more curious ancient-Israelite-like rituals, the Chiang sprinkle blood on doorposts to ensure the safekeeping of the house. To date, the Chiang-Min have not undergone any DNA tests. The largest "Jewish" settlement in China was in Kaifeng, the capital of Hunan Province, in eastern China. The small Jewish community enjoyed the protection of the Chinese rulers, prospering while maintaining their ancestral customs. Though they dressed like the Chinese and spoke Chinese, they prayed in Hebrew. In 1163, a new synagogue was constructed in Kaifeng and renovated in the fifteenth century, both times at government expense. Though the synagogue remains standing today, there are fewer than one hundred Chinese who claim to be Jewish, not enough people for a comprehensive DNA evaluation. If the few remaining Chinese Jews are of Semitic origin—and many do have facial features vaguely suggestive of Semitic ancestry—they are more than likely descendants of traders who traveled the Silk Road and married local women. There are two Jewish-like communities in India: the Cochin Jews of South India and the Bene Israel of West India. Both claim they came to India as exiled Israelites. The Cochin believe they are descendants of Jews who arrived after the destruction of the Second Temple. They have long seen themselves as being racially distinct and superior; they turn out a disproportionate number of doctors, lawyers, university professors, and other accomplished professionals, which they attribute to their Israelite ancestry. In 1948, the community, numbering some 2,500, was resettled in Israel. Fewer than one hundred Cochin Jews remain in India today, living a twilight existence near the only functioning synagogue. DNA research out of the Center for Genetic Anthropology suggests that Cochin Jews may indeed be descendants of ancient Semites, although classic genetic markers indicate that there has been a lot of intermarriage over the centuries. The Bene Israel, or "Sons of Israel," is India's best-known Jewish community. Numbering about four thousand and concentrated mostly in Thane near Mumbai, the Bene Israel claim to be related to the ancient Israelites, but they fiercely reject being called Jews, because they believe they are not descendants of Judeans. According to tribal legend, they are Galilean descendants of the northern tribes from the Israelite territory north of Samaria who escaped Palestine during the reign of the Greek tyrant Antiochus, around 175 BCE. They are said to have fled to Egypt, where they boarded a ship bound to India; the ship never made it. All of their possessions, including their Torahs and prayer books, were supposedly lost at sea, and only seven shipwrecked couples managed to swim to safety. Unlike the Cochin, the Bene Israel have had little or no contact with Jews over the centuries, so the origins of their practices have long been a mystery. It's plausible they originated as primitive Bedouin Jewish tribes or perhaps came to India as traders escaping the periodic uprisings that erupted in the East during the first millennium. A nineteenth-century Jewish traveler named Israel ben Joseph Benjamin had no doubt the Bene Israel he encountered were lost Jews. He was convinced that the Ganges River was none other than the river Gozan mentioned in the Hebrew Bible. After his remarkable investigations of African Jews, Tudor Parfitt turned his attention to the Bene Israel. At first, he believed their Jewish claims were as remote as he once considered the Lemba's. Again, he underestimated the power of Jewish identity. As in the case of the Buba, DNA studies found the Cohen Modal Haplotype was very prominent. "This is the first concrete proof that exiles from Palestine made it as far as India and managed to maintain Judaism in the sea of Hinduism and Islam," enthused Parfitt. When he revealed the findings to community leaders at a gathering in Mumbai, "everyone was staggered. It was really just an amazing experience to be at a really major academic conference, and people were sitting there with their mouths open. They were just falling all over the place." "Now science has proved that we are descendants of the Cohanim or hereditary priests. This will improve our status in the Jewish community," exclaimed Ezra Moses, an official at Shaar Hashamaim, the Gate of Heaven Synagogue in Thane, India. "It was always our claim that we are descendants of Moses," agreed Phinas Bamnolkar, the sixty-eight-year-old cantor at the synagogue. "Now our claim has been scientifically proved." More problematic are the claims of a sect in the Shinlung, a community of five thousand or so Christians living in two communities along the Burmese-Indian border. Until the last few decades, they had claimed to be remnants of the tribe of Ephraim. According to local lore, the wandering tribe migrated east to central Asia, then on to Tibet, and then finally settled in southern China, where they lived in caves. They later immigrated to the Burmese-Indian highlands centered in Manipur and Mizoram, where they have lived for centuries. In the early 1900s, English missionaries converted them to Christianity, yet they continued to practice some Jewish-flavored rituals, including male circumcision on the eighth day after birth, a holiday on which unleavened bread was eaten even though the tribe were not otherwise bread eaters, agricultural tithes, incest prohibitions, and burial rather than cremation. In the 1950s, a local farmer and mystic, Mela Chala, had a vision reaffirming their Israelite roots, but this time claiming they were the lost tribe of Menasseh. He promised his followers that they would soon be returned to their biblical homeland. Anthropologists have been convinced that these Shinlung sects cobbled together their Israelite identity over the centuries from interactions with Jewish traders and Christian missionaries. Rabbi Eliyahu Avichail, founder of the Israeli-based Amishav (Hebrew for "My People Returns"), which helps locate and coordinate the return to Israel of "lost" communities of Jews, visited the region in 1979, championing the notion that they were indeed descendants of the Menasseh. The Shinlung started calling themselves Bene Menashe, "Sons of the Menasseh." "If the Bible says the tribes were carried away and will return, they were carried away and will return," he said. "We have in the Bible a very clear tradition that the Ten Tribes were exiled to the east of Israel, and the prophet Isaiah in the Bible told us they will come back from this direction. I am looking for Jewish customs and Jewish signs among people who are not Jewish." Avichail engineered Israel's recognition of the Falasha of Ethiopia. In India, he has set up Hebrew schools coordinated by a group he founded known as Shavei Israel, converted many Bene Menashe to Orthodox Judaism, and settled about eight hundred of them in right-wing Jewish settlements in the West Bank, before Israel began denying visas to them in 2002. He also managed to convert to his cause journalist Hillel Halkin, a New Yorker turned Israeli. Originally a Lost Tribe skeptic, Halkin first visited the Shinlung in 1998, intent on doing a story about what he believed were Judaizers, and came away with a firm belief in their Jewish ancestry. "Part of one biblical tribe did retain its identity for nearly three thousand years while wandering from the Middle East to the jungles of Southeast Asia," Halkin contended in Across the Sabbath River. How certain is he? "107 percent certain. Either I was the victim of a colossal hoax or there really is a historic connection. I was willing to consider the hoax theory, willing to concede that I'm not that smart. But if you look at the people and the material I've collected, and what their motives might have been, the likelihood of a coordinated hoax is zero. In my opinion, the empirical and textual evidence is so strong that I would continue to believe, even if the DNA evidence were negative," he said. As it turns out, Avichail and Halkin may have been seduced by the will to believe. DNA tests of the Bene Menashe lends, at best, tenuous support to their claims of being of Semitic origin. The female DNA shows some Middle Eastern markers. However, like the Falasha, the Bene Menashe men do not present the same genetic markers found amongst most other Jews (although that doesn't rule out the possibility that they are postbiblical converts to Judaism). As in the case of the Ethiopian Jews, after intense lobbying by right-wing Israelis, the Bene Menashe have been officially recognized as descendants of one of the exiled Lost Tribes. In March 2005, Israel dispatched a rabbinical court led by Rabbi Moshe Klein to Mizoram to perform the conversions. To shouts of mazel tov and with simultaneous celebrations in the thirty-two synagogues scattered across northeast India, families of Bene Menashe immersed themselves in mikvah baths constructed according to strict dictates sent from Israel. "It is the greatest gift from God in my life," said Rakhel, twenty-one, whose parents, two sisters, and four brothers already have plans to move to Israel under the country's Law of Return. "Internally, from my childhood I feel I am an Israeli, not an Indian," said thirty-year-old Khaiminlal Yigal. "I cannot wait any longer to return to Israel, my motherland." "This recognition clearly means we have to return to our homeland, ending our 2,726-year exodus," said Elisha Singson, who embraced Judaism only a decade ago. Since then, he and two hundred other members of his tribe in Churachandpur have been dutifully attending a Jewish school at the Beth Shalom Synagogue run by Shavei Israel. Christians and anthropologists remain dubious about the claims of the Bene Menashe, though they have no doubt of their sincerity. They are, in Tudor Parfitt's words, "front-line troops for Israel's demographic war with the Palestinians." "This claim to be Jewish is just a fantasy created by some 1980s revisionism, and the people's exposure to the Old Testament," said P. C. Biaksiama, an ardent Christian and former government bureaucrat in India who has written several books on the movement. "Acceptance of our people as Israelites is the work of Satan."


162~163 ページ「驚くほど多くの日本人が…」:ヤコブ・クライマン、「コーエン・レヴィ家の遺産」、http://www.cohen-levi.org。 164~165 ページ「コーチン人は…」:ラシュミー・Z・アハメド、「インドのイスラエルの子供たちが自分たちのルーツを見つける」、タイムズ・オブ・インディア、2002 年 7 月 20 日。

世界中の失われた部族

 過去 10 年間、遺伝学者たちは、ユダヤ教やイスラエルの儀式を実践する遠く離れた民族グループや部族の DNA を徹底的に調べ、共通の祖先を探し始めている。肥沃な三日月地帯 (現在のイラク、イラン、シリア、アルメニア) のクルド人は、ユダヤ教徒と非ユダヤ教徒のクルド人の間に歴史的つながりがあるため、特に関心を集めている。アッシリアは、十部族の中心的な亡命地だったとされている。1948 年から 1950 年の間にイスラエルに 7,000 人のクルド系ユダヤ人が連れてこられたが、彼らは失われた部族の生き残りなのだろうか。それとも、伝説にあるように、異教に改宗した人々の子孫なのだろうか。一部の歴史家は、2000 年前に古代クルディスタンのアディアベネ王家がユダヤ教に改宗したとき、多数のクルド人も改宗した可能性があると考えている。こうした歴史は、遺伝子で確認されているのだろうか。ヘブライ大学のアリエラ・オッペンハイム率いる国際チームによる男性系譜の DNA 研究が 2001 年に発表され、アディアベネ神話に終止符が打たれた。遺伝学者らは、伝説が真実であれば、「クルド系ユダヤ人の Y 染色体プールに重大な影響を及ぼしたようには見えない」と結論付けた。研究者らはまた、アラブ系クルド人とユダヤ人の遺伝的つながりは遠いものであることを発見した。クルド系ユダヤ人と、かつてのアラブ系ホスト集団との間に混血があったという証拠は「無視できるほど」あった。この集団は、パレスチナ系アラブ人やベドウィンを含むアラブ系集団に共通する明確なマーカーを持っている。しかし、この地域の北部に住む非アラブ系集団の遺伝子は別の物語を語っている。概して、ユダヤ人はキリスト教徒のクルド人、アルメニア人、トルコ人と血縁関係が近い。失われた部族がインドやアジアに定住したという伝説は数多くあるが、DNA 技術を使って検証された神話はまだわずかである。ほとんどの場合、亡命ユダヤ人コミュニティの証拠は、キリスト教徒の探求者によって煽られた憶測に過ぎません。たとえば、一部のキリスト教徒は、ほぼすべてのアジア人がセム系の祖先であると信じています。この神話は、19世紀のスコットランド人宣教師ノーマン・マクロードにまで遡ることができます。彼は、アジア人はノアの息子セム(彼の主張によると、彼らはセム人です)の子孫であり、アッシリアの崩壊中に東に逃れたと示唆しました。イスラエル人ははるばる韓国までさまよい、そこで一部は中国に、残りは日本に分かれたと言われています。彼の証拠は何でしたか?彼がアジアで出会った羊は、パレスチナから輸入され、ロンドンのスミスフィールド市場で売られていた種類の羊と不気味なほど似ていました。

 彼らの信仰を裏付ける歴史的証拠はないが、驚くほど多くの日本人が自分たちは失われた部族の子孫であると主張している。この見解の支持者は、日本人が古代イスラエル人のように巻物を使用し、古代から無酵母パンを食べてきたという事実を引き合いに出す。大和氏の指導者たちは自分たちはイスラエル人のルーツを持つと主張し、一方ハダ族は自分たちはゼブルンの子孫であると信じている。一部の日本人は、京都の古都で毎年6月に行われる華やかな祇園祭は、約束されたシオンへの帰還を祝う祭りとして始まったと主張し、祭りで担がれる神輿と、約束の地への長い旅でヘブライ人が使用した神輿が不思議なほど似ていることを指摘しているが、それがどのようにして正確に知られているのかは明らかではない。神殿好きで知られるシオニスト・キリスト教宗派であるマコヤ派の多くは、もちろん自分たちの情熱は神殿を建てたヘブライ人から受け継いだものだと考えていた。メンバーはヘブライ語の名前を名乗り、ユダヤ教の慣習に従うことが多いが、イスラエル人の血統であるという主張を裏付ける考古学的または遺伝学的証拠はない。

 おそらく最も精巧な伝説は、カナダ人の教授でコラムニストのエドワード・オドラム氏が1930年代に広め、現在ではインターネット上で広まっている、失われたメナセ族にまつわるものである。オドラム教授は、メナセ族の支配者たちは、アッシリアの捕囚中に東方に移動し、日本に定住したイスラエルの部族の集団を率いていたと説明した。教授は、彼らがエジプト人の半分であり、それが日本人の目と肌の色が近隣の中国人と大きく異なる理由であると信じている。しかし、それだけではない。メナセ族の戦士たちがサマリアの防衛に深く関わったことは疑いようがない。彼らが日本の山岳地帯に定住したとき、彼らはサムライとして知られるようになった。これ以上に明らかなことがあるだろうか。残念ながら、DNAの証拠は、日本人がセム系のマーカーを持たず、完全にアジア系の祖先であることを示している。失われた部族は中国全土で言及されているとされている。有名なシルクロード交易路の中継地であった四川省は、多くのアジアの失われた部族の物語の中で玄関口としてよく言及されている。紀元前240年頃にユダヤ人の小集団が中国に定住したという証拠がいくつかある。7世紀にはるか昔に王朝の首都に小さなユダヤ人交易集落があったという歴史的言及があり、11世紀と12世紀にはユダヤ人商人がより多く流入した。1840年に中国がようやく外国人に開放されると、宣教師たちは四川省の北西部の遠隔地に大規模なコミュニティ、蒋介石(または蒋閔)を発見した。彼らは、おそらく北部のメナセ族を通じてアブラハムの子孫であると主張した。メナセ族の祖先はアッシリアから逃れ、まずアフガニスタンに、次にチベットに向かい、国境沿いに定住した。蒋介石は後にトーマス・トーランス牧師の目に留まった。スコットランド人のトーランスが 1937 年に著した著書『中国の古代イスラエル人』では、蒋斤族は実際には失われたイスラエル人であるという彼の信念が詳しく述べられている。結局のところ、彼らは祭壇の横に 12 本の旗 (12 部族の旗?) を立て、不況のときにはイワという名の神に祈りを捧げ、聖書に記されているように 2 頭の牛に引かせた古代イスラエル風の鋤を使った、と彼は指摘している。ローマ人への手紙 1 章 16 節にあるパウロの宣言を引用して、福音を「まずユダヤ人に」伝え、トーランスは彼らをキリスト教に改宗させようと積極的に試みた。約 25 万人の蒋斤族が今も高山地帯の要塞のような村に住んでいる。彼らの古代イスラエル風の奇妙な儀式の中には、家の安全を祈願して戸口の柱に血を振りかけるという儀式がある。現在まで、蒋斤族は DNA 検査を受けていない。中国最大の「ユダヤ人」居住地は、中国東部の湖南省の省都開封にあった。この小さなユダヤ人コミュニティは中国統治者の保護を受け、祖先の習慣を維持しながら繁栄した。彼らは中国人のような服装をし、中国語を話したが、祈りはヘブライ語で行った。1163年、開封に新しいシナゴーグが建設され、15世紀に改築された。どちらの場合も、政府の費用で建設された。シナゴーグは今も残っているが、ユダヤ人であると主張する中国人は 100 人未満で、包括的な DNA 鑑定を行うには人数が足りない。残っている少数の中国系ユダヤ人がセム系であるとすれば (実際、その多くはセム系を漠然と示唆する顔立ちをしている)、シルクロードを旅して現地の女性と結婚した商人の子孫である可能性が非常に高い。インドにはユダヤ人に似たコミュニティが 2 つある。南インドのコーチン・ユダヤ人と西インドのベネ・イスラエルである。どちらも、亡命したイスラエル人としてインドに来たと主張している。コーチンは、第二神殿の破壊後に到着したユダヤ人の子孫であると信じている。彼らは長い間、自分たちを人種的に独特で優れていると考えてきた。医師、弁護士、大学教授、その他の優秀な専門家を不釣り合いなほど多く輩出しており、それはイスラエル人の祖先によるものだと考えている。1948 年、約 2,500 人のコミュニティがイスラエルに再定住した。現在インドに残っているコーチン ユダヤ人は 100 人未満で、唯一機能しているシナゴーグの近くで薄暮の生活を送っています。遺伝人類学センターの DNA 研究によると、コーチン ユダヤ人は確かに古代セム人の子孫である可能性がありますが、古典的な遺伝子マーカーは、何世紀にもわたって多くの異人種間の結婚があったことを示しています。ベネ イスラエル、つまり「イスラエルの息子たち」は、インドで最も有名なユダヤ人コミュニティです。約 4,000 人を擁し、主にムンバイ近郊のターネーに集中しているベネ イスラエルは、古代イスラエル人とのつながりがあると主張していますが、ユダヤ人と呼ばれることを激しく拒否しています。なぜなら、彼らはユダヤ人の子孫ではないと考えているからです。部族の伝説によると、彼らはサマリア北部のイスラエル領土出身の北部部族のガリラヤ人の子孫であり、紀元前 175 年頃、ギリシャの暴君アンティオコスの統治中にパレスチナから脱出しました。彼らはエジプトに逃げ、そこでインド行きの船に乗りましたが、船は到着しませんでした。トーラーや祈祷書を含む彼らの所有物はすべて海で失われたとされ、難破した7組のカップルだけが泳いで無事にたどり着いた。コーチン族とは異な​​り、ベネ・イスラエル族は何世紀にもわたってユダヤ人とほとんど、あるいはまったく接触がなかったため、彼らの慣習の起源は長い間謎に包まれていた。原始的なベドウィンのユダヤ人部族として始まったか、あるいは紀元1000年の間に東方で勃発した定期的な反乱から逃れた商人としてインドにやって来たのかもしれない。19世紀のユダヤ人旅行者、イスラエル・ベン・ジョセフ・ベンジャミンは、自分が出会ったベネ・イスラエル族が迷えるユダヤ人であることに疑いはなかった。彼はガンジス川がヘブライ語聖書に出てくるゴザン川に他ならないと確信していた。アフリカ系ユダヤ人に関する驚くべき調査の後、チューダー・パーフィットはベネ・イスラエル族に注目した。当初彼は、彼らのユダヤ人としての主張はかつてレンバ族の主張と考えていたのと同じくらい遠いものだと考えていた。彼はユダヤ人のアイデンティティの力を過小評価していた。ブバの場合と同様に、DNA 研究により、コーエン モダル ハプロタイプが非常に顕著であることがわかった。「これは、パレスチナからの亡命者がインドまでたどり着き、ヒンズー教とイスラム教の海の中でユダヤ教を維持できたことを示す最初の具体的な証拠です」とパーフィットは熱く語った。ムンバイでの集会でコミュニティのリーダーたちに調査結果を発表したとき、「誰もが驚いていました。本当に大きな学術会議に出席するのは本当に素晴らしい経験でした。人々は口をあんぐり開けて座っていました。彼らはあちこちでひっくり返っていました」。「今や科学は、私たちがコハニム、つまり世襲司祭の子孫であることを証明しました。これにより、ユダヤ人コミュニティにおける私たちの地位が向上するでしょう」と、インドのターネーにある天国の門シナゴーグ、シャール ハシャマイムの役員、エズラ モーゼスは叫んだ。 「私たちは常にモーゼの子孫であると主張してきました」と、シナゴーグの68歳の聖歌隊長フィナス・バンノルカーは同意した。「今や私たちの主張は科学的に証明されました。」さらに問題なのは、ビルマとインドの国境沿いの2つのコミュニティに住む約5000人のキリスト教徒のコミュニティであるシンルンの一派の主張である。ここ数十年まで、彼らは自分たちをエフライム族の残党であると主張していた。地元の言い伝えによると、この放浪部族は東に中央アジアへ移住し、その後チベットへ、そして最終的に中国南部に定住し、洞窟で暮らした。その後、彼らはマニプールとミゾラムを中心とするビルマとインドの高原に移住し、何世紀もそこに住んでいた。 1900年代初頭、イギリス人宣教師が彼らをキリスト教に改宗させたが、彼らは生後8日目の男子割礼、部族はパンを食べないにもかかわらず無酵母パンを食べる祝日、農業の十分の一税、近親相姦の禁止、火葬ではなく埋葬など、ユダヤ風の儀式を依然として行っていた。1950年代、地元の農民で神秘主義者のメラ・チャラが彼らのイスラエル人のルーツを再確認するビジョンを見たが、今度は彼らが失われたメナセ族であると主張した。彼は信者たちに、彼らがまもなく聖書の故郷に戻ることを約束した。人類学者は、これらのシンルン派が何世紀にもわたってユダヤ人の商人やキリスト教宣教師との交流からイスラエル人のアイデンティティを寄せ集めたものだと確信している。イスラエルに拠点を置くアミシャブ(ヘブライ語で「我が民の帰還」の意)の創設者で、失われたユダヤ人コミュニティのイスラエルへの帰還を支援しているラビ・エリヤフ・アビチャイル師は、1979年にこの地域を訪れ、彼らが確かにメナセの子孫であるという考えを擁護した。シンルン族は自分たちをベネ・メナシェ(「メナセの息子たち」)と呼び始めた。「聖書に部族が連れ去られ、そして戻ってくると書いてあるのなら、彼らは連れ去られ、そして戻ってくるだろう」と彼は語った。「聖書には、十部族がイスラエルの東に追放されたという非常に明確な伝承があり、聖書の預言者イザヤは彼らがこの方角から戻ってくると告げています。私はユダヤ人ではない人々の間にユダヤの慣習やユダヤのしるしを探しているのです。」アビチャイルは、イスラエルがエチオピアのファラシャを承認するように仕向けた。インドでは、彼が設立したシャベイ・イスラエルというグループが調整するヘブライ語学校を設立し、多くのベネ・メナシェを正統派ユダヤ教に改宗させ、そのうち約800人をヨルダン川西岸の右派ユダヤ人入植地に定住させたが、イスラエルは2002年に彼らへのビザ発給を拒否し始めた。彼はまた、ニューヨーク出身でイスラエルに移住したジャーナリストのヒレル・ハルキンを自分の目的に改宗させることに成功した。もともと失われた部族に懐疑的だったハルキンは、1998年に初めてシンルンを訪れ、ユダヤ化主義者だと信じていた人々について記事を書こうとし、彼らのユダヤ人の祖先を固く信じるようになった。 「聖書に登場する一部族の一部は、中東から東南アジアのジャングルまでさまよいながら、ほぼ 3000 年にわたってそのアイデンティティを維持していた」とハルキンは『安息日川を渡って』で主張している。彼はどの程度確信しているのだろうか。「107 パーセント確信している。私は巨大な偽りの被害者だったか、歴史的なつながりが本当にあるかのどちらかだ。私は偽りの説を検討するつもりだったし、自分がそれほど賢くないことを認めるつもりだった。しかし、私が集めた人々や資料、そして彼らの動機を考えれば、組織的な偽りの可能性はゼロだ。私の意見では、経験的証拠と文献的証拠は非常に強力であるため、DNA 証拠が否定的であったとしても、私は信じ続けるだろう」と彼は述べた。結局のところ、アビチャイルとハルキンは信じる意志にそそのかされたのかもしれない。ベネ・メナシェの DNA 検査は、せいぜい、セム系であるという彼らの主張をわずかに裏付けるにすぎない。女性の DNA には、中東のマーカーがいくつか見られる。しかし、ファラシャ族と同様、ベネ・メナシェ族の男性は、他のほとんどのユダヤ人に見られる遺伝子マーカーと同じ特徴を示していない(とはいえ、彼らが聖書以降にユダヤ教に改宗した可能性は否定できない)。エチオピア系ユダヤ人の場合と同様、イスラエル右派の熱心なロビー活動の結果、ベネ・メナシェ族は追放された失われた部族の1つの子孫として公式に認められた。2005年3月、イスラエルは改宗を執り行うため、ラビ・モシェ・クライン率いるラビ法廷をミゾラム州に派遣した。インド北東部に点在する32のシナゴーグで同時にマゼル・トーブの掛け声と祝賀ムードが広がる中、ベネ・メナシェ族の家族はイスラエルから送られた厳格な命令に従って建設されたミクワー浴場で身を浸した。 「これは私の人生における神からの最高の贈り物です」と、両親、2人の姉妹、4人の兄弟がすでにイスラエルの帰還法に基づいてイスラエルに移住する計画を立てている21歳のラケルさんは言う。「私は子供の頃から、心の中ではインド人ではなくイスラエル人だと感じています」と、30歳のカイミンラル・イガルさんは言う。「母国イスラエルに帰るのをこれ以上待つことはできません」。「この承認は、私たちが2,726年に及ぶ祖国脱出を終わらせなければならないことを明らかに意味しています」と、わずか10年前にユダヤ教に改宗したエリシャ・シンソンは語った。それ以来、彼とチュラチャンドプルの部族の他の200人は、シャベイ・イスラエルが運営するベス・シャローム・シナゴーグのユダヤ人学校に忠実に通っている。キリスト教徒や人類学者は、ベネ・メナシェの主張に懐疑的だが、彼らの真剣さには疑いの余地がない。彼らは、チューダー・パーフィットの言葉を借りれば、「イスラエルとパレスチナ人の人口戦争の最前線部隊」である。「ユダヤ人であるというこの主張は、1980年代の修正主義と、人々が旧約聖書に触れたことで作り出された幻想にすぎない」と、インドの熱心なキリスト教徒で元政府官僚で、この運動に関する著書を数冊執筆したPCビアクシアマは語った。 「我々の民をイスラエル人として受け入れることはサタンの仕業である。」

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